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Presentación Caja de Sonido Montessori
La caja de Sonidos Montessori es un gran recurso.
Tanto si es en caja como en bolsitas a los niños les encanta. Hay muchas
extensiones para esta actividad y queda pendiente hacer un post exclusivamente
con todas las extensiones. Pero vamos a ir por partes y vamos a familiarizarnos
con este material.
Objetivo
Directo
Empezar a identificar el sonido inicial de objetos. Empezar a hacer la asociación de que las
palabras están formadas de una suma de diferentes sonidos.
Indirecto
Reforzar la idea de que existe un alfabeto y las letras que lo constituyen.
Control de Error
Comparando el sonido del los otros
objetos que hay en un mismo cajón. Es decir si tenemos una Manzana, una
Mariposa, una Maleta y un Plátano , comparando con los otros objetos el niño se
podrá dar cuenta que el plátano no va en ese cajón.
Edad
2,5 años en adelante (después de que el niño haya trabajado con las letras de lija, también se puede hacer simultaneamente aunque no es tan recomendable )
Presentación
- Introducir al niño la caja de sonidos en la
estantería e invítalo a traerla a la alfombra de trabajo.
- Señala los cajones y sus letras. Señala
uno y pide al niño que de el sonido de la letra.
- Abre el cajón y explica le al niño que en cada cajón encontraremos objetos que empiezan por ese sonido.( sonido inicial)
- Saca todos los objetos del cajón y nombra los.
- Invita al niño a que encuentre la letra de lija correspondiente y que la traiga a la alfombra de trabajo.
- Empieza una conversión con el niño sobre los
objetos que habéis encontrado en ese cajón.
- Guarda los y prosigue a inspeccionar otro cajón,
otro sonido exagerando el sonido inicial de cada objeto.
- Devuele el material a su sitio inicial.
- Invita al niño a encontrar objetos para la caja de sonidos en casa ya sea para compartir los con la clase o para hacer su propia caja de sonidos.
Montessori Alphabet box presentation
This Montessori
material is a great resource. There are many extensions to this activity and I
promise to dedicate a post exclusively to the extensions and all the
possibilities that this material offers. But let's start slow until you and the
child becomes familiar with this material.
Whether you have
made phonetic pouches or organized it in a box with drawers the children just
love to use it over and over again.
Purpose
Direct
The Aim of this
material is to start identifying the initial sound of objects. Starts making
the association that a word is made up of a sum of different sounds.
Indirect
Reinforce the
idea that there is an alphabet. To gain vocabulary.
Error control
By comparing the
sound of the objects found in the same drawer. For example If we have an apple,
an ant, an atlas and a banana in the same drawer, by comparing the initial sound off all the objects the
child will realize that “banana” doesn’t
go in that “a” drawer.
Age
2.5 years onwards (after the child has worked with the sandpaper letters ,it can also be done
simultaneously although I do prefer the child to be comfortable with sounds
first.)
Presentation
1.
Introduce the child the alphabet box on the shelf
and invite him to bring it to the work mat or table.
-
2. Point out that each drawer has a different letter. Points to one and asks the child to say the sound of that specific letter.3. Open the drawer and explain the child that we can find objects in each drawer that begins with that specific sound. (Initial sound)4. Get all objects in the drawer and name them one by one.5. Invites the child to find the corresponding sandpaper letter and to bring it to the work mat.6. Start a conversation with the child about the objects you have found in that drawer. Their color , their shape...7. Once you have finish discussing the objects pack them away and continues to inspect another drawer (another sound) stressing the initial sound of each object.8. Once finished return the box or pouch to its place on the shelf.9. Invite the child to find objects for the alphabet box at home, either to share with the class or to make his own alphabet box.
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