jueves, 27 de octubre de 2016

Presentación Caja de husos / Spindle box presentation


(scroll down for English)




Objetivo

Directo

El objetivo directo de la caja del husos es trabajar la idea de que los símbolos numéricos representan una cierta cantidad de objetos separados y que estos números siguen una secuencia natural. También trabajamos el concepto de cero y su símbolo.

Indirecto


Para reforzar la idea de que no hay otros símbolos distintos mas que de 0 a 9.



Control de Error


Si han contado de forma incorrecta, al final habrá un número insuficiente de husillos o habrán husillos de mas.


Edad


3 años en adelante (después de que el niño ha trabajado con las barras numéricas y números de lija )


Presentación




  1. Introducir al niño la caja de husos en la estantería e invítalo a tráelo a la alfombra de trabajo.
  2. Señalar los compartimentos y sus números. Señálalos uno por uno en orden y pide al niño que de los nombres de los números.
  3. Dígale al niño que estos números nos dicen cuantos husos / palos tendremos que poner en cada compartimento.
  4. Señala el número 1. Decimos "uno" y luego decimos : "Vamos a poner 1 husillo en este compartimento."
  5. Coloca un husillo o palo en el compartimento.
  6. Repita para el numero 2, contando los husillos a medida que los colocas, "Uno, dos."
  7. Invita al niño a que coloque los husillos restantes en cada compartimento. 
  8. Una vez todos los husos se han colocado, miraremos al compartimento del numero 0 y podemos señalar que no hay nada en el.Diremos : "Este es cero. Cero significa nada. Es por eso que no hay nada en este lugar.
  9. Ahora coge el palito del numero 1 y devuélvelo a su lugar inicial. Invita al niño a que siga hasta que todos los palitos estén en su compartimento inicial y todos los compartimentos con números vacíos.
  10. Devuelve el material a su lugar en la estantería.




Spindle box presentation






Purpose

Direct

The purpose of the Spindle box is to help the child understand the concept that each number symbol represents a certain quantity of separate untis. It also helps the child see ina visual form that numbers follow a natural sequences. It is also the perfect activity to reinfors the concept of zero.

Indirect

Fine Motor skills.


Control of Error

If the child has made a mistake counting the spindles, at the end there will be either an insufficient number of spindles or some spindles left over.

Age

3 years onwards (after the child has worked with the number rods and card numbers)

Presentation
  1. Introduce the child to the material on the shelf and invite him to bring it over to the mat.
  2. Point out each compartments and it's numerals. Point to them one at a time, and ask the child to give the number’s names.
  3. Tell the child that these numbers are the indicators of how many spindles/sticks we will need to place in each compartment.
  4. Point to number 1. Ask the child to read it.Now you can say, “We will put 1 spindle in this compartment.”
  5. Place one spindle in the compartment.
  6. Repeat for 2, counting the spindles out loud as you place them, “One, two.” 
  7. Invite the child to continue with the folowing numbers untill he places the correct spindles in the remaining compartments.
  8.  Once all of the spindles have been placed in the correct compartments, notice the compartment with the symbol ´0` and point out that there is nothing in it. You can now tell the child “This is zero. Zero means nothing. That is why there is nothing in this spot"
  9. Ask the child to get the one spindle placed at the number 1 compartment and put i back in the last compartment where all the spindle were stored before starting the activity. Then number 2 , 3 and the rest of the remaining compartment.
  10. Once finished ask the child to take the material back to its place on the shelf. 





No hay comentarios:

Publicar un comentario